[Forum] Transformational HPS Network

Hünniger, Dr. Dominik dominik.huenniger at uni-hamburg.de
Fr Jul 23 13:21:46 CEST 2021

Liebe Kolleg_innen,

ich möchte Sie / Euch heute gerne auf ein neues Netzwerk hinweisen, welches sich für dekoloniale, queere und integrative Perspektiven auf Geschichte und Philosophie der (Natur-) Wissenschaften stark macht: http://www.transformationalhps.org/

Transformational HPS exists to support and promote work at three specific intersections with the History and Philosophy of Science:

research queering HPS
research decolonising or making global views of HPS
research integrating disability studies and HPS

Further details can be found on the website. If your research expertise and interests make you eligible as a possible member and you would like to join the network, please write to any of the existing members asking for details.

Bei Interesse an einer Mitarbeit oder Fragen, können Sie / könnt ihr gerne mich oder andere Netzwerkbeteiligte kontaktieren.

Viele Grüße und einen hoffentlich erholsamen Sommer.
Dominik Hünniger
Dr. Dominik Hünniger
Universität Hamburg
DFG Kollegforschungsgruppe: "Imaginarien der Kraft"
Gorch-Fock-Wall 5-7
20354 Hamburg
Telefon: +49 (0) 40 42838 - 4988
E-Mail: dominik.huenniger at uni-hamburg.de